Cold Mountain som sagt..

Vilken totalflipp jag har haft ikväll.
Jag vill göra något meningsfullt för hela världen.
Man vill göra något meningsfullt för alla som har det svårt i världen.
Men hur ska man få ihop det om man vill ha allt det andra också?
Eller räcker det med det ena? Eller bara det andra?
Och vad är egentligen meningsfullt för människor?
Är det att ha någon att älska som älskar en tillbaka?
Är det att bli det som man alltid velat bli?
Är det att se världen, på sitt egna sätt?
Eller är det att hjälpa människor runt om i världen?

Men om man vill göra det sistnämnda, hur ska man då
kunna få allt det andra?
Vill man ens ha allt det andra eller är det för svårt?
Eller vill man hjälpa andra människor för att man själv ska känna
sig som en bättre människa?
När jag beslutade mig för att rädda Razz och när jag fick henne att överleva
då kände jag mig som en bra människa.
Dels för att jag gav henne livet tillbaka och för att hon gav mig så mycket mer.
Varför säger man till människor att de betyder hela världen för en för att sen
såra sönder dem, avsiktligt.
Varför ger man av sig själv när de är så få som kan ge något tillbaka?
Varför litar man på människor som säger en sak och gör en annan?
Varför sårar man människor som man säger att man älskar?
Varför ljuger man?
Varför säger man inte som det är?
Varför slutar man vilja ha något när man väl får det?
För att jakten är roligast eller för att man tröttnar för lätt och för snabbt?
Och varför sitter jag just nu i denna stund och tänker så mycket att det känns som
min hjärna ska sprängas i en miljon bitar?

Sömn är min medicin inatt.
Och min fina katt som jag verkligen älskar och som jag aldrig någonsin
kommer att släppa ifrån mig.

Sov gott och så..

Kommentarer
Postat av: Loiisan

ja jag har ledigt inför nyår, jag gör glitter tippar med ja:)

nån spec färg du tänkte på?:)

Neeh ja har inte ont, vanlig mensvärk bara, men de e lugnt;P e van:)

haft en bra början på veckan:)?

puss

2008-12-17 @ 00:40:58
URL: http://loiisans.blogg.se/
Postat av: louise

hemma har jag just nu bara grön och rosa och en som är lite vitrosa skimrande som blir jättefin på:)

är det nån spec färg du vill ha så tar ja klart hem det=)

puss o kram

2008-12-17 @ 12:28:25
URL: http://loiisans.blogg.se/
Postat av: louise

jag e sjukt nöjd med min mobil:P den e så söööt:D min vecka har vart helöt okei, jag har jopbbar hos tobbe i hans butik på nyhem för hans ena anställda har blivit sjuk;)

puss

2008-12-17 @ 12:34:13
URL: http://loiisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0