...............

Det kommer stunder, när det är mörkt och känslan av att andas gör sig påmind av ett konstant huggande, så som någon försöker gräva sig utifrån och in via din ryggrad, huggen går djupt för att kunna ta sig igenom både märg och ben. Under tiden andas du, du fortsätter andas, för det är just det du har lärt dig. Att andas. De ögonblick du väljer att sluta dina ögon, drömmer du. Saker som har hänt, saker som försvann, saker du hade ändrat på. Genom dessa drömmar får du huggandet för en kort sekund att försvinna. Kyla, mörker och vita stora snöflingor lugnar ner dina nerver, som en sövande dos, kan du för en stund ramla in i lugnet. Men lika snabbt som du vaknar upp och inser att din dröm endast var en dröm, försvinner lugnet du så falskt lurade din kropp med. Ibland hjälper det inte att klippa och klistra något som en gång var så vackert och oförstörbart. Du sitter bara och undrar när den tid är kommen, den dagen du går upp på morgonen och känner att nu är det nästintill nytt igen.

Men om du väljer att tänka ett steg längre, så kan du inte förstöra något som redan är sönder. Och vad mig beträffar så lämnade jag det därhän för många år sedan, ett nytt år, nya möjligheter och en ny start kommer aldrig att ändra på det faktum att jag lät dig förstöra så otroligt mycket, och det kommer inte heller kunna ändra på den möjligheten att jag tänker eller vill låta det läkas. För så länge det är förstört, så behöver jag inte heller kasta mig utför en klippa omöjlig att besegra. Du kanske undrar var det var som egentligen hände. Det undrar jag i mitt stilla sinne också, för att gå bakåt i tiden, lämnar stora minnesluckor och de svaga minnen jag har är en dimma där skillnad mellan verklighet och dröm är obefintlig.

Det enda som jag egentligen kom ihåg när telefonen ringde och din upprörda röst berättade vart du skulle, var en tyst tårfylld viskning av någon som sa "snälla ta mig med dig".

Kommentarer
Postat av: Trädfru

<3

2010-12-31 @ 13:03:51
URL: http://sarahnilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0