Dagens sanning (med en touch av kaotiska tankar)

Idag är det tisdag, i en helt vanlig vecka i ett ständigt höstrus som gör sig påmind av kalla vindar, värmande halsdukar, gosiga tröjor, idiotiska tidsfördrivs fyllor, arbeten för somliga, skola för andra. Och varför just denna tisdag är så speciell är för att idag är en sådan dag där sanning har behov av att komma fram, få uttrycka sig, i färger, i ord, i tankar. Jag hedrar alla de personer som ljuger, de som nöjer sig med det nästbästa, de som tar det dem får och inte det dem vill ha, de som sitter fast någonstans och väljer att stanna. Jag hedrar alla som gör precis som jag - drömmer om att mänskligheten en dag ska vara något så förbannat mycket bättre.


I mitt skoställ finns det ett gäng bästa vänner som ligger och skräpar, givetvis converse. Mina vackra fina converse. Häromdagen fick jag höra av en kille att han slängde sina efter de har gått sönder. Min reaktion var; "Fy fan vilken jävla idiot du är" - vilket jag snällt påpekade, eftersom ärlig är något jag är skillad på. Har man en gång ägt ett par converse, så slänger man dem INTE. Det vore som att slänga iväg sin mamma. I varje par converse sitter det en historia, vad man har gjort, vad man inte borde ha gjort och sjuhelsikes mycket minnen. Jag vet exakt vad varje par av mina converse har varit med om. Jag vet vem jag träffade, vad jag gjorde och hur jag kände. Det vore som att sluta lyssna på musik och tro att man inte kan framkalla några minnen eller koppla några känslor till den stunden man har när man hör den låten.


Och sen detta med ärlighet. Det är en fin grej, men ärlighet är det nog ingen som använder ändå. Om jag ska vara ärlig då vill säga. Ska jag vara ärlig och säga att jag vill ha dig? Ska jag vara ärlig nog att säga till mig själv att du nog inte passa in ändå? För hur man än gör, så vill du passa in. Du vill ha svar på frågor det inte finns några svar på och om du får svar så uppkommer en miljon frågor till. Det finns inga svar som är tillräckliga för de frågor. Eftersom du ändå inte får det svaret du vill ha.



Så här ska ni få DAGENS SANNING!;
Hur ni än gör, hur ni än beter er så kommer ni aldrig passa in i alla sammanhang. Hur mycket du än vill ha en person så kommer du aldrig få den personen och tillslut kommer du nöja dig med det du kan få. Du kommer framkalla fejkkänslor att du är så himla kär i denna person trots att du säkert inte ens är det. Du kommer att använda dig av falsk glädje för det är ändå glädje, och vi alla kommer tro att falsk glädje också är vägen till lycka. När du väl är lycklig kommer du inte vara nöjd, för du kommer alltid vilja ha mer. Är du ärlig så kommer du alltid vara elak. Det kommer finnas personer i ditt liv som du alltid bråkar med som du aldrig kan säga den sanning som behöver komma ut för att få ett avslut alternativt en början. Det kommer fortsättas att spelas spel och totala meningslösa ragg kommer att fortsätta att avverkas; du kommer aldrig få det på svart och vitt varför någon sårar dig. Du kommer fly när du är i en jobbig situatuion. Du kommer vara egoistisk mer än en gång. Du kommer och sitta och tänka och önska att du kunde åka härifrån. Du kommer önska att du hade ett annat jobb.

Vad du än gör så kommer det aldrig att duga.


DAGENS TIPS;
Nöjd dig med det du får, du kommer ändå aldrig få det du vill ha. (- För han/hon vill inte ha dig ändå!) Och även om han/hon skulle vilja ha dig så kommer du aldrig få veta det ändå eftersom ingen vågar säga sanningen.





Kommentarer
Postat av: Vladde

Älskar din Dagens tips! snor den till morgondagens tips!

love you! oavsett vad vi har eller inte har vet jag att vi alltid kommer ha varandra iallafall! och det räcker för mig <3

2010-10-12 @ 12:01:13
URL: http://vladimirhedberg.blogg.se/
Postat av: johanna

tack för idag min pärla! <3

2010-10-12 @ 21:44:40
URL: http://accordingtojohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0